Anne-May Müller

Mail: anne-may.muller@adventist.dk
Tlf.: 2972 9780

Vejlefjordkirken har dannet rammen om nogle af de største begivenheder i mit liv. Min dåb i 1987, min studenterafslutning i 1990 og vores bryllup i 1992. Så det er spændende at få anledning til at være kirkens præst – det føles næsten som at komme hjem efter vi har boet 27 år i Storkøbenhavn.

Jeg er uddannet præst fra Newbold College i England med en Batchelor i teologi i 1994 og en MA i teologi i 2021. I mellemtiden har jeg arbejdet for Adventistkirken med ungdomsarbejde, og siden med børne og familiearbejde i mange år, samt præst i forskellige menigheder i Storkøbenhavn. Ved siden af mit arbejde som præst i Vejlefjordkirken fortsætter jeg mit arbejde med børn og familier på landsplan, organiseret af SABUS.

Jeg holder af at læse og fortælle Bibelens beretninger, så de giver mening og indhold i vores liv i dag, og jeg er især optaget af, hvordan Gud møder og kalder mennesker – på trods af livsvilkår og ufuldkommenhed. Det giver mig håb og livsmod. Og den måde, som Gud møder os på – med nåde, kærlighed, åbenhed og udfordring til et bedre liv, håber jeg, at vores menighedsfællesskab kan afspejle, så Vejlefjordkirkens kendetegn bliver, at her kan mennesker mødes og blive mødt, som Gud møder dem.

Privat er jeg gift med Thomas, og vi har fire teenage/voksne sønner og er nytilflyttere i Hedensted.